Monday, October 26, 2015

Barang Samsung Rosak? Careline Datang ke Rumah Samsung Memang Hebat




Barang Samsung Rosak? Careline Datang ke Rumah Samsung Memang Hebat

Cuba kita tgk barangan dalam rumah kita. Ada tak barang yg berjenama samsung? Kalau ada, eloklah tu, sbb careline Samsung memang reliable. Admin dah 2 kali experience

Dua-dua experience admin, berkaitan dengan TV jenama samsung yg rosak. Masa tv tu rosak, admin pon tak tahu nak buat ape. So pergilah ke kedai yang ada jual TV samsung spt sengheng dan akhir sekali sampai ke kedai khas samsung. Bila try tanye sales person tu, rupamya diberitahu samsung ada offer come-to-your-home service. 

Apa kita perlu buat call je helpline, 1800-88-9999 (untuk malaysia), reportkan masalah di dalam phone. Jika phone support tu cekap. Dia boleh advice kan cara2 nak baiki sendiri. Jika masih tak berjaya, then dia akan reportkan case, beri no case reporr utk rekod dan dia assignkan technician datang rumah dalam masa 1 hingga 5 hari kemudian. Masa tu, dia bagitahu siap-siap caj travelling technician utk pertama kali range dari rm50-150. Smp nnt technician akan check problem, bagi quotation dan confirmkan samada kita setuju dengan harga. 

So far harganya admin rasa berbaloi. Utk last 2  services admin di caj antara rm100 - rm500, semua bergantung pda masalah tv tersebut. So once kita dah setuju, technician akan order spare part dan datang balik bile dah dpt parts. Selang 2-3 hari, datang balik technicna tu dan walllaa. Settle terus boleh guna tv and tgk astro balik. Huhu. Yay!

Sangat2 happy dengan servis samsung. Memang A. Semua document ada proof payment dan receipt. Memang cekap dan efektif. So, admin memang boleh kata servis samsung ke rumah memang bagus. Hihi. 

So sesiapa ada masalah barang berjenama samsung, Stay Calm, dapatkan nombor serivce center terkini di google dan Samsung sedia membantu. Ok jumpa lagi

Have fun & Take care
@ macammacamboleh.blogspot.com
 
You might also like this:

Shop online @ LAZADA.

No comments:

Post a Comment