Monday, October 26, 2015

Its Spring Cleaning Time

Its spring cleaning time

Have you ever come across the moment where you can not fit in all your nicely hanged and folded clothes into your wardrobe anymore? Seterusnya mulalah aktiviti menyumbat dan menolak baju semua masuk dalan almari. Nampak bersepah tak? 

Cuba anda tengok satu persatu baju dalam almari tu? Adakah semua anda masih pakai lagi? Kalau saya, ada lebih kurang 25% je baju kat dalam almari tu yang saya pakai. Generally, people tend to wear the same thing. 

So, apabila tiba weekend nanti, apa kata anda cuba asingkan baju yang anda memang dah tak pakai atau jarang pakai. Letak dalam kotak atau plastik dan labelkan saiz/ umur/ jantina.  Bagi baju yang dah tak pakai, bolehlah kita derma kepada mereka yang memerlukan.  Untuk anda yang tinggal di kawasan Kajang atau Bangi, boleh cuba dermakan ke pihak Baitul Barokah di kedai bundle berhampiran Stesen Bas Kajang seperti di link berikut http://www.rumahamalbangi.org/sumbangan/sumbangan-barangan-terpakai.html. Bagi baju yang jarang pakai pula seperti baju sejuk untuk travel oversea, boleh diletakkan di dalam stor.

Hasilnya, almari kemas, nak cari baju pun mudah :). Yeay, happy cleaning people ..

Have fun & Take care 
@ macammacamboleh.blogspot.com



You might also like:

Shop online @ LAZADA.

No comments:

Post a Comment