Sunday, October 25, 2015

Tips Diversify your investment / savings

Diversify your investment/ savings

Don't put all your eggs in one basket. Admin suka aplikasikan peribahasa Inggeris ini kalau dalam bab investment and savings. Contohnya, janganlah simpan semua wang simpanan anda di satu tempat sahaja. Kalau ada perkara buruk terjadi seperti kecurian, bankruptcy, kerugian ataupun kebakaran, maka hilanglah semua wang simpanan anda kan?

So, apa boleh anda lakukan adalah simpan atau invest duit anda di pelbagai tempat. Contohnya seperti membeli emas, membeli properties, menjadikan modal untuk business kecil-kecilan dan melabur pada saham.

Tetapi sebelum anda invest atau simpan pastikan anda kaji betul-betul dulu tentang keuntungan, kebaikan, keburukan dan strategi yang berkenaan. Contohnya, kalau nak beli emas, belilah pada masa harga emas jatuh. Kalau nak beli property, boleh cuba beli property yang sedang dilelong untuk mendapatkan harga below market values. Sekiranya ingin start business pula, start dengan business kecil-kecilan dulu seperti jual tudung, kek dan sebagainya untuk mencari pengalaman terlebih dahulu.

Sekian dari admin untuk kali ini. :)

Have fun & Take care 
@ macammacamboleh.blogspot.com

You might also like:

Shop online @ LAZADA.

No comments:

Post a Comment